S cieľom uľahčiť užívateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Používaním našich stránok súhlasíte s ukladaním súborov cookie na vašom počítači / zariadení. Nastavenia cookies môžete zmeniť v nastavení vášho prehliadača.

Recenzia E-Babety Racceway

06.02.2025

Recenzia E-Babety Racceway

Pamätáte na legendárnu československú Babettu s dvoma tej, v ktorej pohodlnom sedle sa ešte aj v búrlivých porevolučných deväťdesiatkach preháňali pätnásťroční tínedžeri, nasledovaní spokojnými seniormi, ktorí na tomto špeciálnom mopede opatrenom cyklo pedále pohodlne dochádzali napríklad na nákup? Bol to vo svojej dobe celkom spoľahlivý a nenáročný stroj, obľúbený hneď u niekoľkých generácií.

A presne týmto smerom má zatiaľ skvele našliapnuté aj nová elektrická Babeta - e-Babeta - od Racceway. E-Babeta, ktorú s jej staršou menovkyňou spája dnes už len názov a čiastočne aj charakteristický design. A tiež tie cyklistické pedále. Samozrejme. Možno sa ale aj ona raz stane legendou vo svojej kategórii e-skútrov.

Elektrické skútre sú všeobecne v kurze a ich obľuba, ako ideálnych približovadiel na kratšie vzdialenosti, rastie. Nová e-Babeta reflektuje všetky súčasné trendy a požiadavky užívateľov. Je moderná, technologicky vyspelá a hlavne, ekologická! Navyše sa predáva za rozumnú cenu.

Hoci je na trhu zatiaľ krátko, stihla si už vybudovať nemalú fanúšikovskú základňu. Užívateľské recenzie na e-Babete sú priaznivé . Človek po ich prečítaní okamžite dostane chuť vyraziť do prvého obchodu s elektroskútrami a jednu nablýskanú krásavicu si odtiaľto ihneď odviezť.

Avšak čo vyhovuje jednému, druhým nemusí. Otestovali sme preto jazdné vlastnosti e-Babety na vlastnú päsť, a to na rôznych druhoch terénu a tiež s rôznou záťažou. Výsledok si môžete prečítať nižšie. Ale vezmeme to pekne po poriadku.

 

Informácie o testovanom modeli a jeho parametre

  • Testovaný model: elektrický skúter e-Babeta značky Racceway
  • Typ motora: bezkefový elektromotor 250 W (max. 500 W) umiestnený v zadnom kolese
  • Maximálna rýchlosť: 25 km/h
  • Udávaný dojazd na jedno nabitie: 45 km
  • Priemerná doba nabíjania batérie: 5 hodín
  • Nosnosť: 120 kg
  • Hmotnosť skútra: 66 kg
  • Počet osôb: e-Babeta je určená pre 1 osobu , krátkodobo pre 2
  • Výška a hmotnosť jazdca: 180 cm a 69 kg, respektíve 195 cm a 105 kg

 

Prečo pri výbere elektrického skútra padla voľba na e-Babete?

Dôvody sú jednoduché. Zámer bol nájsť pohodlný, prevádzkovo nenáročný a relatívne bezúdržbový dopravný prostriedok pre 1 osobu na občasné pojazdenie z dediny do mesta v okruhu do 15-20 km, ktorý v pohode zvládne nielen mestský asfalt, ale príležitostne aj hrboľatú poľnú alebo nespevnenú cestu.

Už dopredu bolo jasné, že do úvahy neprechádza elektrobicykel (menšie pohodlie), ale ani robustnejší skúter (čím menej miesta zaberie zaparkovaný stroj v garáži, tým lepšie).

Štíhla e-Babeta sa tak zdala byť výborným kompromisom a papierovo plnila všetky základné požiadavky tj:

  • Dobrý pomer kvalita/cena
  • Úsporná prevádzka
  • Žiadna zložitá údržba ako v prípade benzínových skútrov a motoriek
  • Priaznivé užívateľské recenzie na e-Babete i značku Racceway všeobecne
  • Garantovaný záručný aj pozáručný servis od výrobcu
  • Nemusí sa riešiť vodičák ani registrácia v SR a pod. Jednoducho si Babetu kúpite a jazdíte.

 

Kam e-Babetu technicky vôbec zaradiť?

Je to ešte také „mohutnejšie“ elektrobicykel alebo skôr elektrický skúter? Výrobca to vyriešil kompromisom a radí novú Babetu medzi malé mopedy s elektrickým pohonom.

Osobne by som e-Babetu definovala ako šikovný a obratný elektroskúter opatrený pedále, s ktorými si môžete prišliapnuť do prudkého kopca alebo ich použiť, keď vám na ceste náhodou dôjde šťava (v batérii).

 

Na koho e-Babeta cieli?

Je jasné, že e-Babeta svojimi parametrami asi veľmi nezaujme niekoho, kto hľadá poriadne jednostopové žihadlo s extra výkonom na dlhé výlety. Pokiaľ patríte medzi milovníkov silných elektrických strojov, je potrebné zabrúsiť do vyššej triedy elektromotoriek.

Cieľová skupina e-Babety je skrátka inde, ale záber je veľký. S trochou zveličenia možno povedať, že nová e-Babeta je určená pre každého, bez rozdielu veku a pohlavia, pre toho, kto hľadá svižný elektrický skúter na pravidelné či menej pravidelné jazdy na kratšie vzdialenosti. Do práce, do školy, na nákupy, k lekárovi, na ryby, na chatu, na záhradku za mestom, jazdy po meste, na kúpalisko, do fitka…

Na druhú stranu je veľmi sympatické, že e-Babeta ani nijako nezastiera, prečo a pre koho bola vyrobená. Naopak otvorene priznáva, pre aký typ zákazníka zišla z montážneho pásu. Poznáte to jednak z jej vzhľadu a rovného posedu, jednak z technických parametrov.

Preháňať e-Babetu pokojne môžu tínedžeri (od 15 rokov), ľudia stredného veku i seniori, muži, ženy, osoby so zdravotným obmedzením či boľavými kĺbmi. Tým všetkým vie nová elektrická Babeta skutočne uľahčiť život.

A hlavne, ako už bolo spomenuté, na e-Babete nepotrebujete vodičák. Čo je pre mnohých vôbec tá hlavná devíza, prečo si túto krásku zaobstarať. Sú ľudia, ktorí z nejakého dôvodu vodičský preukaz nemajú, pretože nechcú alebo ho mať nemôžu.

 

Napriek tomu sa chcú dopravovať aj inak ako len po svojich, na bicykli alebo sa spoliehať na verejnú dopravu. Pre takéto osoby je e-Babeta ako elektrický skúter bez vodičáka výborným riešením.

 

Kúpa a doručenie e-Babety

E-Babetu si môžete jednoducho objednať cez e-shop napríklad priamo na stránkach výhradného dovozcu www.motoe.cz. V takom prípade vám nablýskaná e-Babeta dorazí až domov úhľadne a bezpečne zabalená v nie príliš objemnej krabici.

Len počítajte s tým, že e-Babeta musí byť pre transport v krabici v čiastočne rozloženom stave . Preto skôr ako vyrazíte testovať jazdné limity svojho nového stroja, čaká vás ešte súkromné ​​technické okienko, v rámci ktorého bude potrebné e-Babetu skompletizovať a následne nechať dobiť batériu (na dobitie počítajte radšej cca 6 – 10 hodín).

Montáž e-Babety vám zaberie asi pol hodinky, záleží na šikovnosti. Je potrebné inštalovať riadidlá a predný blatník, nasadiť predné koleso, brzdový strmeň, pripevniť predný úložný box, pedále a nakoniec zrkadlá. To nie je tak hrozné, že?

Montáže sa naozaj netreba obávať, Racceway dodáva k e-Babete prehľadný návod na inštaláciu vrátane podrobného videonávodu. Priemerne zručný manžel, priateľ, brat, otec či kamarát montáž hravo zvládne.

 

Prvé dojmy

Čo vám o sebe e-Babeta prezradí ešte predtým, než otočíte kľúčikom v zapaľovaní a poriadne ju rozbehnete?

Dizajn

Celkový dizajn e-Babety sa vydaril. Je elegantný, jednoduchý a funkčný. Je tu ľahko čitateľná drobná inšpirácia zo štýlu pôvodnej Babetty. Žiadne zbytočnosti, výtvory ani zložité ovládacie prvky. Všetko, čo potrebujete, tu máte okamžite po ruke a nájdete na prvú dobrú.

Ja na novej e-Babete oceňujem, že nevyzerá ako usadlá stará panna. A hoci sa drží skôr klasickejšieho vzhľadu (čo je pochopiteľné vzhľadom na to, že má zaujať rôzne generácie), patričný šmrnc jej dodáva športovo ladená predná maska, doplnená vydarenými kompaktnými LED svetlometmi a ostro rezané špicaté blinkre. LCD displej s ukazovateľom rýchlosti, počtu najazdených kilometrov a stavu batérie je dostatočne veľký a prehľadný.

Moderná Babeta zaujme aj svojou relatívne štíhlou konštrukciou, vďaka ktorej sa s ňou dobre manipuluje. Na druhú stranu to nie je žiadna krehotinka, ale uvezie až 120 kg. Hoci tento e-skúter váži dobrých 66 kg, zatáčanie a postrkávanie vypnuté Babety ide prekvapivo ľahko. Postaviť e-Babete na hlavný stojan nie je problém ani pre slabšiu ženu.

Mimochodom e-Babeta má podobne ako motorky klasický hlavný stojan na dlhodobé parkovanie a ďalej menší bočný stojan pre prípady, že chcete len krátkodobo zastaviť a odbehnúť napríklad na nákup.

Úložné priestory

Keď už sme pri tom nákupe, môžeme rovno spomenúť aj úložné priestory, ktorými e-Babeta disponuje. Keďže sa jedná o elektrický skúter, nemožno počítať s úložným miestom pod sedadlom, kam sú motorkári bežne zvyknutí odkladať motolekárničku a ďalšie drobnosti. Priestor pod sedadlom je u e-Babety celý vyhradený pre batériu (v tomto prípade olovenú).

Na konštrukciu pod riadidlami e-Babety však nájdete praktický robustný háčik, na ktorý možno zavesiť napríklad malú tašku s nákupom. Z prednej strany pod riadidlami je potom umiestnená menšia uzamykateľná schránka, ktorá môže slúžiť ako úložný priestor na nejaké drobnejšie veci.

Ak plánujete na Babete voziť nákup či oblečenie na tréning, nebude od veci dokúpiť si rovno aj prídavný zadný nosič, na ktorý nainštalujete uzamykateľný prídavný kufor. Prídavný kufor ponúka solídny objem 16 litrov, takže v ňom pokojne preveziete aj stredne veľký nákup.

 

Sedlo

Už na prvý pohľad je zrejmé, že veľký sedák e-Babety sľubuje veľmi komfortný posed. A vaša zadná časť tela dá tomuto tvrdeniu rozhodne za pravdu. Sedák je totiž nielen dostatočne priestranný, ale aj tak akurát mäkký, takže na ňom zvládnete aj dlhšiu prechádzku bez negatívnych dopadov na váš gluteus maximus.

Skrátka zadnicu si na e-Babete neotlačíte. Vysoko posadené riadidlá zase umožňujú prirodzený posed s rovným chrbtom, takže ani tie za jazdy netrpia.

Veľkou prednosťou najmä pre staršie osoby bude to, že sa na e-Babete veľmi ľahko a veľmi pohodlne nasadá. Stúpadlo ani pedále nie sú vysoko od zeme, takže si Babetu ľahko osedlajú aj ľudia, ktorých trápia boľavé nohy, choré kĺby či iné obmedzenia. Overené v praxi.

Môj 70-ročný otec s chronickou artrózou v členkoch nôh by vám potvrdil, že dobrovoľne a rád vymenil auto za e-Babetu. Na nákupy po meste či k doktorovi sa už dopravuje výlučne na nej.

Kvôli zdravotnému obmedzeniu sa vzdal riadenia auta, pretože sa bál, že mu v rozhodujúcom okamihu noha na brzdovom pedáli zlyhá. To sa na e-Babete stať nemôže. Ruky má zdravé, reflexy dobré, takže na Babete si zvykol veľmi rýchlo a cíti sa s ňou na ceste určite.

A čo na posed hovoria dlháni? Nemajú pri jazde na e-Babete kolená až pod krkom?

Áno aj nie. Ako kto. Tu to bude veľmi subjektívne. E-Babeta ale očividne myslela aj na svojich vysokých užívateľov, pretože pri bežnom posede a jazde na rovinke bez veľkého šliapania ponúka dostatočný priestor aj pre dlhé nohy. Rám ani riadidlá nohám bežne neprekážajú ani pri zatáčaní.

Avšak ako sme nakoniec pri jazde v teréne zistili, čo sa jednému zdá v poriadku, druhý už môže pociťovať ako diskomfort. E-Babetu sme testovali vo dvojici. Jeden tester meria 180 cm, druhý skoro dva metre. Dlhé nohy majú obaja. Menšia osoba žiadne nepohodlie pri posede nepociťovala, druhý tester už mal isté výhrady:

 

  „Po rovinke dobrý, ale keď som chcel vyjsť ten prudký kopec, musel som dosť prišliapnuť, a to som si potom pripadal, ako keby som sedel na hračke z detského kolotoča alebo sa snažil vyjsť kopec na detskom bicykli. Nemohol som tie nohy dať do správneho uhla, aby sa mi dobre šliapalo. Babeta pre mňa nie je, očividne potrebujem väčší, robustnejší stroj.“

 

Ak ste vysokí, je lepšie si e-Babetu pred kúpou radšej osobne vyskúšať, prejsť sa a zvážiť, či vám bude jej konštrukcia vyhovovať alebo nie.

 

Ovládanie a jazdné vlastnosti

E-Babeta je naozaj jedno veľké príjemné prekvapenie. Potom, čo vás navnadí svojim dizajnom a mäkučkým posedom, vás znovu utvrdí v tom, že čo sa obsluhy a jazdných vlastností týka, rozhodne ani trochu nezaostáva za svojimi elektro konkurentmi v podobnej kategórii. Táto Baby rozhodne nebude sedieť v kúte.

 

Diaľkové ovládanie a alarm

Rovnako ako akýkoľvek nový automobil je už aj e-Babeta vybavená nielen klasickým kľúčom do zapaľovania, ale aj diaľkovým ovládaním s alarmom. Diaľkovým ovládaním môžete Babetu zamknúť, odomknúť aj rovno naštartovať bez toho, aby ste dávali kľúč do zapaľovania. Pri zamknutí (odomknutí) cez ovládač sa automaticky aktivuje (deaktivuje) bezpečnostný alarm, ktorý váš stroj chráni pred nenechavcami.

Zabudovaný alarm rozhodne nie je žiadny tichošliapok. A nenechajte sa zmiasť. Alarm má nastavené dve úrovne. Pri malom buchnutí do motorky sa rozozvučí len krátka signalizácia (akoby ľahké varovanie, nič veľké). Keď ale do Babety kopnete znova a poriadne, spustí sa už celkom hlasné rodeo.

 

Výkon a jazdné vlastnosti

Do výbavy dostala Babeta spoľahlivý bezkefový motor s výkonom 250 W, umiestnený v zadnom kolese. Elektromotor dosiahne maximálnu rýchlosť až 25 km/h .

Motor poháňa olovená batéria s kapacitou 12 Ah umiestnená pod sedadlom a sľubujúca dojazd až 55 km na jedno nabitie. Batéria je vyberateľná, opatrená úchytom, takže ju môžete kedykoľvek ľahko vytiahnuť, doniesť domov a dať nabíjať.

Nevýhodou olovenej batérie je však bohužiaľ jej vysoká hmotnosť (18 ​​kg). Stálo by za zváženie ju rovno, alebo až doslúži, vymeniť za modernejšiu a výkonnejšiu batériu lítiovú s kapacitou 20 Ah a dojazdom až 70 km (lítiová batéria váži 7,5 kg a dá sa dokúpiť).

Plyn sa ovláda podobne ako na motocykli či klasickom skútri, teda pritiahnutím pravej rukoväte na riadidlách smerom k sebe. Tu ale pozor, pokiaľ na Babete zastavíte a nevypnete zapaľovanie, necháte kľúčik v polohe „on“ a pritom omylom siahnete na plyn, môže vám stroj pod rukami prejsť.

Takže je vždy dobré myslieť na to, že keď chcete chvíľu niekde stáť, je bezpečnejšie hneď vypnúť zapaľovanie.

E-Babeta každopádne ponúka slušné zrýchlenie, na rovinke sa plynule rozbehne do plnej rýchlosti 25 km/h počas niekoľkých sekúnd. Akonáhle e-Babetu naštartujete a prišliapnete, okamžite sa spustí elektromotor a začne vám v jazde pomáhať. Babeta sa na rovinke vie ale rozbehnúť aj sama bez šliapania, stačí naštartovať a pozvoľna pridať plyn.

Treba dodať, že po rovine si táto krásavica sviští naozaj svižne a bez zaváhania. Mimochodom tých 25 km/h naozaj nie je zas taká malá rýchlosť, ako by sa mohlo zdať. Na bežné jazdy vám bude úplne stačiť. Rozhodne je s ňou príjemné zvezenie, dalo by sa nazvať takou jazdou „na pohodu“.

E-Babeta sa krásne riadi, ľahko zatáča a brzdy (vpredu hydraulická kotúčová, vzadu bubnová) šliapu ako hodinky. Svetlá aj blinkre sa ovládajú jednoducho na ľavej strane. Klaksón má tlačidlá nezvyčajne na oboch stranách riadidiel, takže si môžete vybrať, ktoré z nich v prípade potreby stlačíte.

Príjemne prekvapil aj výkon predných LED svetiel, ktoré pri jazde za šera a tmy dokážu, že ich Babeta rozhodne nemá len na efekt. E-Babeta má aktivované denné svietenie. Svetlomety svietia skutočne dobre a intenzívne, samozrejme je možné prepínať medzi stretávacími a diaľkovými svetlami.

Jazda v kopci a v teréne

Po jazde na vyasfaltovanej rovinke sa nám e-Babeta osvedčila na výbornú. Ako zvláda náročnejšiu jazdu do kopca? Uvezie svojho pasažiera bez šliapania, alebo jej treba trochu pomôcť?

Pre test sme si vybrali asi 200 m dlhý úsek na asfaltovej cyklotrase s viac ako 12% stúpaním. Bol to naozaj extrémne prudký kopec s veľkým prevýšením na pár metroch.

Jazdca o váhe necelých 70 kg zvládla Babeta vyviezť do kopca aj bez pomocného šliapania. Výkon síce rapídne klesol a rýchlosť okamžite po pár metroch stúpania spadla na nejakých 15 km/h, chvíľami to už vyzeralo, že sa Babeta úplne zastaví, ale nakoniec kopec aj so záťažou pomaličky vyšla.

Avšak vo všeobecnosti je lepšie zbytočne elektromotor netrápiť. Stačí len zľahka prišliapnuť, motoru to pomôže a Babeta okamžite naberie druhý dych.

 

Hoci človek šliape do prudkého kopca, nie je to na Babete vôbec ťažké, elektromotor pomáha dobre .

Ďalší pokus do kopca absolvovala e-Babeta so statným jazdcom o váhe 105 kg. A toho už do 12% stúpania vyviezť bez šliapania nezvládla ani náhodou. So šliapaním áno.

Avšak pokiaľ je jazdec (tak ako náš tester) zároveň aj veľmi vysoký, nebude pre neho šliapanie do tak prudkého kopca príliš pohodlné, pretože jeho dlhé nohy sa budú nachádzať v neefektívnom uhle, ktorý už neumožňuje príliš pohodlné šliapanie.

Z pokusu môžeme vyvodiť záver, že miernejšie kopce s priemerne ťažkým jazdcom by e-Babeta nemala mať problém zvládať aj bez príšľapu. Všeobecne je ale lepšie jej pri jazde do kopca občasným šliapaním pomôcť a stroj nepreťažovať. Štatnejší jazdci už môžu mať v prudkom kopci problém a bez šliapania ho skôr nevyjdú, než vyjdú.

A čo jazda v teréne?

Na tú je e-Babeta vcelku dobre prispôsobená. Vďaka väčším, 18-palcovým kolesám Babeta dobre zvláda aj jazdu cez zatrávnené úseky, poľné či lesné cesty. Pekne drží stabilitu. Navyše má vo výbave veľmi kvalitné tlmiče, ktoré svoju prácu odvádzajú skutočne výborne a citeľne odpružia predné aj zadné koleso.

Dôjsť si na Babete k rybníku zarybárčiť sa zdá byť rozhodne pohodlnejšie než na čiastočne odpruženom a menej stabilnom elektrobicykli.

Nabíjanie e-Babety

Nabíjačku dostanete automaticky k zakúpenej e-Babete a samotné nabíjanie nie je žiadna veda. Všetko je popísané v podrobnom manuáli. Chytrým riešením sú dva vstupy pre nabíjačku. Jeden vstup máte priamo na batériu, druhý konektor pre nabíjačku nájdete nad zadným kolesom, v pevnej časti blatníka. Tento vstup umožňuje nabíjať uzamknutú, stojacu motorku bez toho, aby bol zdvihnutý sedák.

Možnosti nabíjania batérie sú hneď tri, môžete si preto vybrať spôsob, ktorý vám v aktuálnej situácii najviac vyhovuje. Buď:

  • Batériu vytiahnete z podsedla a pripojíte na nabíjačku doma do bežnej elektrickej zásuvky.
  • Batériu necháte v Babete, odklopíte sedák a pripojíte k batérii konektor s nabíjačkou (pritom musí byť zapnutý istič – prepínač vedľa batérie nastavený na polohu „off“ a vytiahnutý kľúč zo zapaľovania).
  • Batériu necháte v Babete a pripojíte ju k nabíjačke cez konektor nad zadným kolesom (opäť ale musí byť najskôr zapnutý istič).

 

Náhradné diely, servis

Hoci je elektrická Babeta takmer bezúdržbový stroj, nejaký ten servis bude zo strany užívateľa čas od času potrebný (nahustenie pneumatík, premazanie dôležitých súčiastok, nastavenie bŕzd a čistenie e-skútra) A čo keď sa napriek tomu niečo pokazí a bude nutná oprava?

Firma Rulyt, výrobca a výhradný distribútor elektroskútrov Racceway, ponúka v rámci záručnej doby bezplatný servis priamo u zákazníka, čo je obrovské plus Ak sa teda na e-Babete počas záruky objaví nejaká závada, vyšle firma servisného technika až k vám domov.

Vy teda nemusíte e-Babetu nikam zložito dopravovať. Technik ju u vás doma prezrie, vyhodnotí rozsah poškodenia a dohovorí sa s vami na termíne opravy.

 

Prečo si zaobstarať e-Babetu Racceway, kde sú jej klady:

  • Spoľahlivé približovadlo do mestských ulíc a na dedine s výborným pomerom kvalita/cena.
  • Priaznivá obstarávacia cena.
  • Veľmi lacná a ekologická prevádzka.
  • Je takmer bezúdržbová.
  • Úplne jednoduchá obsluha, ktorú zvládne každý.
  • Nabíjať batériu môžete aj doma z bežnej elektrickej zásuvky.
  • Svižná jazda, ľahké ovládanie, zatáčanie.
  • Zvládne aj nerovný terén, poľné cesty.
  • Vhodná pre rôzne vekové skupiny, takže ju využije celá rodina.
  • Nepotrebujete na ňu papiere - vodičák a techničák (v SR) iba tzv. zákonné poistenie. .
  • Teoreticky sa dá uskladniť aj do prízemnej pivnice, aj keď manipulácia s ňou bude o niečo pracnejšia ako s elektrobicyklom či elektrokolobežkou.
  • Podarený dizajn, za e-Babetu sa rozhodne nemusíte hanbiť.

 

Zhrnutie

Pri obstaraní ktoréhokoľvek dopravného prostriedku je vždy potrebné dopredu zvážiť, kto ho bude využívať, za akým účelom a ako často. Jedine tak si môžete zo širokej trhovej ponuky vybrať správne a nebudete sa za mesiac dvaja tĺcť do hlavy, že ste predsa len mali radšej kúpiť miesto elektrického skútra za 1000€ obyčajnú kolobežku za zlomok ceny.

Pokiaľ napriek tomu vážne premýšľate o investícii do nového elektrického skútra, na ktorý nepotrebujete vodičský preukaz, využijete ho hlavne pre krátkodobé jazdy po meste či medzi dedinami a nehodláte pri jeho platení finančne vykrvácať, bude pre vás e-Babeta príjemným a spoľahlivým parťákom.

Zveziete sa na nej pohodlnejšie ako na elektrobicykli a za málo peňazí dostanete celkom veľa muziky. E-Babeta skutočne výborne poslúži vybraným účelom presne tak, ako to jej výrobca sľubuje.

Vytvorené systémom www.webareal.sk

NTQ2NGJ